Saturday, March 29, 2014

Ocena bloga Hermiona i Wiktor

Dziś oceniam kolejnego bloga o tematyce Potterowskiej. Główną bohaterką jest Hermiona Granger-młoda, uzdolniona czarownica, darząca sympatią...no właśnie kogo? Nie myślcie sobie, że mówię tu o Draco czy Ronie. Mowa tutaj o Wiktorze Krumie. To właśnie postać Kruma sprawia, że historie pojawiające się na blogu są niesamowicie ciekawe i jakże oryginalne! W sieci można znaleść milion blogów z serii Dramione, Hermiona i Snape, Hermiona i Ron, ale mało jest blogów, które w jakiś sposób wyróżniają się na tle innych. Z czystym sumieniem mogę napisać, że blog pisany przez Courtney Ignatio zalicza się do tych oryginalnych perełek w morzu.
Link do tego bloga znajdziecie tutaj --> Hermiona i Wiktor

Pierwsze wrażenie: 
Szczerze napiszę, że po wejściu na bloga spodziewałam się nudnych i monotonnych rozdziałów. Nie wiem dlaczego, ale na pierwszy rzut oka blog absolutnie do mnie nie przemawiał. Blog wydawał się być niedopracowany.  Jednak cofnęłam się w czasie i przeczytałam prolog oraz wszystkie rozdziały. Moje ''pierwsze wrażenie'' uległo zmianie o 180 stopni! Każde przeczytane słowo namawiało mnie do dalszego czytania i zagłębiania się w opowiadania. Popatrzałam na bloga z innej strony. Chciałabym również dodać, że adres bloga jest dobrze przemyślany i jest łatwy do zapamiętania. Super! Moja ocena: 4/5

Szata graficzna: 
Myślę, że to właśnie przez szatę graficzną pierwsze wrażenie nie było najlepsze. Gdy weszłam na bloga, od razu zauważyłam, ze napis na nagłówku jest obcięty. Początkowo pomyślałam, że może to mój komputer. Zasiadłam do drugiego i niestety pojawiło się dokładnie to samo. Dla estetyki bloga, doradziłabym to naprawić, bo niestety niszczy to szatę graficzną bloga. W porównaniu z innymi szablonami z Hermioną, ten jest tak samo oryginalny jak i treść bloga. Wszystko jest na swoim miejscu i jest ładnie posegregowane. W każdej podstronie można znaleść wszystkie ważne informacje na temat bloga i bohaterów. Podoba mi się, że nie pokazałaś Wiktora jako wielkiego, gburowatego osiłka. Wybrałaś przystojnego aktora o ciekawej urodzie, który moim zdaniem świetnie pasuje do Wiktora. Moja ocena: 4/5

Posty/Rozdziały
Błędy? Kłaniam się nisko! Courtney Ignatio najwyraźniej nie zna czegoś takiego jak błędy. Szczerze się przyznam, że usilnie próbowałam znaleść chociaż jeden. Po czwartej próbie wertowania w rozdziałach, poddałam się z uśmiechem na twarzy! Rozdziały są nie za długie, nie za krótkie. Bardzo podoba mi się sposób w jaki opisujesz otoczenie, w którym znajduje się Hermiona. Rozdziały są napisane ciekawie, pomysłowo i szczegółowo. Po przeczytaniu kilku zdań widać, że wkładasz dużo serca w każde napisane słowo. Chciałabym również dodać, że bardzo podoba mi się fakt, że odpisujesz na każdy jeden komentarz. Dbasz o swoich czytelników i pokazujesz, że każda jedna opinia jest dla Ciebie na wagę złota. Pisanie bloga to nie tylko pisanie postów i zdobywanie komentarzy. Pisanie bloga to również kontakt z czytelnikami, poznanie ich zdania. Courtney, Ty z tego zadania wywiązujesz się perfekcyjnie! Moja ocena: 5/5
Gdybym mogła dać dodatkowe punkty na pewno bym je dała. 

Dodatki:
Na blogu znalazłam sondę, na której można oddać swoją opinię na temat jak oceniamy treść opowiadania. Uważam, że to jest świetny dodatek! Tak na prawdę nie każdy czytelnik ma odwagę powiedzieć, że mu się nie podoba. Sonda to jest dobry sposób, żeby dać swoją szczerą opinię. Jest też krótka notka na temat komentowania oraz informacja o tym, kiedy będą pojawiać się nowe rozdziały. Proste i przede wszystkim praktyczne dodatki, które powinien mieć każdy blog. Jedyne co bym zmieniła, to nadałabym tym dodatkom nazwę. Muzyki brak. Jednak nie mogę ocenić brak muzyki. Ja lubię czytać z muzyką w tle, inni wolą czytać w ciszy. Moja ocena: 5/5

Kreatywność: 
Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko pogratulować Courtney Ignatio kreatywności i pomysłowości. Jest mało blogów, w których pojawiają się postacie, które w książce były tylko przez 5 min. Pomysł na wprowadzenie Wiktora Kruma uważam za genialny. Autorka bloga pokazuje nam coś całkiem nowego i bardzo ciekawego! Blog jest wypełniony tajemniczością, magią i zapowiada wiele interesujących przygód panny Granger. Moja ocena: 5/5


Zdobyłaś 23/25
Gratulacje! Twój blog ląduje w linkach i best blogs! :) 

1 comment:

  1. Dziękuję za ocenę, wstawiłam link w nowym rozdziale ;) Cieszę się niezmiernie, że doceniasz moją twórczość ;P i że podoba Ci się ta historia ;)
    Dziękuję za miłe słowa, pracę i czas, które włożyłaś w ocenę ;)
    Pozdrawiam
    Court. ;)

    ReplyDelete