Friday, March 28, 2014

Ocena bloga Story of Arianna Riddle

Szczerze przyznam, że ten blog jest jednym z moich ulubionych. W wirtualnym świecie córek Voldemorta jest wiele. Jednak bohaterka tego bloga, Arianna Riddle wyróżnia się na tle wszystkich innych. Jak większość córek Voldemorta, Arianna wdaje się w związek/silną więź z Harrym Potterem, co nie jest żadną nowością dla blogów o córkach Czarnego Pana. Dlaczego Arianna się wyróżnia? Jest inna, nie jest zwykłą czarownicą i od początku jej historii czytamy o jej nadchodzącej śmierci.
Link do bloga znajdziecie tutaj --> Story of Arianna Riddle

Pierwsze wrażenie:
Moje jest dobre, a nawet bardzo dobre! Wchodząc na blogi o córkach Voldemorta, zawsze spodziewam się mrocznych kolorów, tutaj było miłe zaskoczenie. Adres bloga fajnie nawiązuje do Voldemorta i jest łatwy do zapamiętania. Podoba mi się, że blog nie jest zaśmiecony nie potrzebnymi dodatkami i jest zorganizowany. Moja ocena: 5/5

Szata graficzna:
Ślędzę Ariannę Riddle od początku jej powstania. W przeciągu miesiąca szablony zmieniały się jak rękawiczki! Chwilami ciężko było nadążyć, jednak aktorka, która ma przedstawić i pomóc nam sobie wyobrazić Ariannę, jest ciągle ta sama. To mi się podoba! Od samego początku podobało mi się, że kolory nie są mroczne. Pamiętam moment, kiedy kolorystyka bloga była ciemno niebieska, fajnie to wyglądało, jednakże cieszyło mnie, że szablon się zmienił. Uważam jednak, że w szablonie przydałoby się więcej Voldemorta i Pottera. Szablon za mało pokazuje, że jest to blog o tematyce Potterowskiej. Z poprzednich rozdziałów pamiętam, że informowałaś czytelników o złożonych zamówieniach na blogach z szablonami, dlatego też spodziewam się szybkiej poprawy i o wiele lepszego szablonu. Na obecną chwilę, szablon jest fajny, ma dobrze dobrane i połączone ze sobą kolory. No, ale tak jak już pisałam, wiem że niedługo nadejdą zmiany w szacie graficznej więc moja ocena to: 5/5
Wiem, że nowy szablon będzie idealny!

Posty/Rozdziały:
W rozdziałach pojawiają się błędy. Czasami są one małe a czasami dość spore. W postach wyczytałam Twoje usprawiedliwienie. Gdybym Cię jednak nie znała osobiście, w ogóle bym nie uwierzyła w taką wymówkę. Kiedy ktoś wytknie Ci błąd, Ty od razu go poprawiasz, i tak trzymaj! Z każdym nowym rozdziałem, widzę, że przykładasz większą uwagę do tego jak piszesz. Widać, że starasz się nie popełniać tych błędów, starasz się by rozdział był doskonały. W mojej opinii to sprawia, że blog tak fajnie się czyta! Wkładasz dużo serca w każde jedno słowo. Rozdziały są zawsze długie i dobrze przemyślane. Najbardziej podoba mi się, że starasz się utrzymać oryginalność wszystkich pojawiających się postaci np. Hagrid. W ostatnim rozdziale, gdy Arianna spotyka Hagrida, w jego wypowiedziach często używałaś słowa: ''cholibka''. Starasz się, by każda postać była dla czytelnika, taka jaką ją poznał/a w książce czy filmie. Pomysł na rozdziały jest bardzo ciekawy i bardzo oryginalny. W rozdziałach potrafisz zaskoczyć swoich czytelników. Kiedy już myślimy, że coś się wydarzy, Ty nagle odwracasz sytuację do góry nogami i dzieje się coś, co w ogóle nie przychodzi nam do głowy. W ostatnim rozdziale dostarczyłaś nam wielkiej dawki emocji. Doradziłabym pisanie w Wordzie, który podkreśli błędy i pomoże Ci ich uniknąć. Moja ocena 4/5.

Dodatki:
Muzyka, Prorok Codzienny oraz Akcja Dokarmiania. Tak jak wcześniej pisałam, blog jest dobrze zorganizowany. Wszystko jest na swoim miejscu. Wcześniej w tle śpiewała Birdy, teraz słuchamy cudownej muzyki z filmów o Potterze. Ta muzyka była dobrym wyborem! Bardzo podoba mi się fakt, że pierwszym utworem jest ten, który rozpoczyna każdą część filmu! Podoba mi się, że w swojej muzyce połączyłaś wesołe jak i smutniejsze, straszniejsze utworty.
W Proroku Codziennym informujesz czytelników o nowych rozdziałach, informacjach na temat bloga i pytasz o sugestie. Pokazujesz nam, że nasze zdanie ma dla Ciebie duże znaczenie. Super! Przez pytanie czytelników o zdanie pokazujesz, że ten blog nie należy tylko do Ciebie, ale i do każdego, kto go czyta! Chcesz, żeby czytelnicy brali czynny udział w życiu Twojego dzieła.
Akcja Dokarmiania. Fajny znak na to, aby pokazać innymi czytającym, że komentarz, nawet jeśli jest krótki, jest ogromnie ważny.
W jednym rozdziale podzieliłaś się z czytelnikami zdjęciem z wycieczki do studia Warner Bross. W ostatniej notce, dodałaś śmieszny filmik o Ronie. Bardzo podoba mi się fakt, że starasz się dać czytelnikom coś więcej niż rozdział. Tak trzymaj! Moja ocena: 5/5

Kreatywność: 
No i co ja mam tu napisać? Córek Voldemorta jak już mówiłam, jest wiele! Arianna jest jednak wyjątkowa, wyróżnia się na tle wszystkich innych. W swoim blogu pokazujesz nam zagubioną dziewczynę, która doskonale wie o co walczy, poznaje samą siebie i stawia pierwsze kroki w świecie magii. Wszystko starasz się owiać tajemnicą i niespodziankami. Całość sprawia, że z niecierpliwością czekamy na kolejne rozdziały. W swoich opowiadaniach nie zapominasz o innych postaciach, nie zapominasz o czytelnikach i wszystko co jest na blogu ma kojarzyć się z magią, Potterem i Hogwartem. Dbasz o najmniejsze detale, a to sprawia, że blog jest wyjątkowy, ciekawy i warty poświęcenia czasu na czytanie. Moja ocena 5/5

Zdobyłaś 24/25! Gratulacje!
Twój magiczny blog ląduje w linkach i best blogs.
Gorąco pozdrawiam i życzę dalszej weny! :)

1 comment:

  1. Jednak bohaterka tego bloga, Arianna Riddle wyróżnia się na tle wszystkich innych.
    Przecinek przed „wyróżnia". // W jaki sposób?

    od początku jej historii czytamy o jej nadchodzącej śmierci.
    Powtórzenie.

    nie jest zaśmiecony nie potrzebnymi dodatkami
    Niepotrzebnymi.

    kolorystyka bloga była ciemno niebieska
    Ciemnoniebieska.

    tematyce Potterowskiej
    Małą literą, potterowskiej.

    niedługo nadejdą zmiany w szacie graficznej więc moja ocena to
    Przecinek przed „więc".

    Czasami są one małe a czasami dość spore.
    Przecinek przed „a".

    Z każdym nowym rozdziałem, widzę
    Zbędny przecinek.

    przykładasz większą uwagę do tego jak piszesz.
    Przecinek przed „jak".

    starasz się by rozdział był doskonały.
    Przecinek przed „by".

    oryginalność wszystkich pojawiających się postaci np. Hagrid.
    Hagrida.

    każda postać była dla czytelnika, taka jaką ją poznał
    Ten przecinek przesuń przed „jaką".

    utworty.
    Utwory.

    W Proroku Codziennym informujesz czytelników o (...) informacjach na temat bloga
    A...aha.

    Warner Bross.
    Bros.

    W ostatniej notce, dodałaś śmieszny filmik o Ronie.
    Zbędny przecinek.

    Córek Voldemorta jak już mówiłam, jest wiele!
    Przecinek przed „jak".

    która doskonale wie o co walczy
    Przecinek przed „o".

    wszystko co jest na blogu ma kojarzyć się z magią
    Przecinki przed „co" i „ma".

    ReplyDelete